Laatste week en onderweg naar huis! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fleur en Lisette - WaarBenJij.nu Laatste week en onderweg naar huis! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fleur en Lisette - WaarBenJij.nu

Laatste week en onderweg naar huis!

Door: Fleur en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Lisette

30 April 2014 | Australië, Cairns

En daar is het dan,zoals beloofd: ons laatste verslag van de fantastische reis die wij in de afgelopen drie maanden gemaakt hebben. Tijdens het schrijven van ons vorige verhaal goot het van de regen en zaten we in Daintree.

De volgende dag, zaterdag 26 april, vertrokken we naar Cape Tribulation. Dit is het meest noordelijke punt dat wij met ons racemonster konden bereiken. Om hier te komen moesten we met een veerpont de oversteek maken en net toen we daarvoor in de rij stonden begon het weer te regenen. Eenmaal aan de overkant aangekomen reden we door een mistig regenwoud, met af en toe een bui, naar onze bestemming. Tijdens het rijden werden we door de verkeersborden constant gewaarschuwd voor overstekende cassowaries. Dit zijn grote, kalkoenachtige vogels met roodblauwe koppen. Deze verkeersborden zijn de vergelijken met de Nederlandse borden voor de hertjes, want ook die beesten zijn niet te vinden. Eenmaal in Cape Tribulation aangekomen hadden we even over het strand gewandeld, foto’s gemaakt en heeft Fleur op een terras met schitterend uitzicht de meest teleurstellende cappuccino gedronken van de hele vakantie. Slootwater nog beter te drinken. Geen aanrader dus. Hierna hadden we weer de veerboot terug naar het vasteland genomen. We reden, luidkeels meezingend met de Spice Girls en Queen, door de bergen naar Mareemba. Onze camping was gelegen is een prachtige omgeving en er was zelfs een walabie rock, waar de wilde walibies in het rond liepen. ’s Avonds was het hier erg helder, waardoor de sterren goed te zien waren en er hupste ook nog even een walabie voorbij.

Op zondag de 27e waren we weer naar Cairns gereden. We kwamen aan op een heel mooi gelegen camping, midden tussen de bergen van het regenwoud. We voelden ons wel een beetje opgelicht dat de camping opeens een stuk duurder bleek te zijn dan dat in ons campingboek stond. Niets aan te doen dan. Nadat we ons weer hadden geïnstalleerd op de camping waren we naar het zwembad gegaan om nog een beetje bij te bruinen. Dat gaat hier namelijk niet zo snel omdat we smeren met factor 30+ en niet zo veel zon hadden gezien als we verwacht hadden.

Maandag 28 april was alweer onze laatste kampeerdag! We hadden eerst even lekker uitgeslapen en daarna onze spullen bij elkaar geraapt en elkaar wanhopig aangekeken toe we beseften dat de berg souvenirs ook nog ergens in de tas een plekje moest krijgen. Na enige moeite was het ons gelukt en gingen we vervolgen nog half ingesmeerd bijkleuren aan het zwembad. Mooi rood is niet lelijk, maar gelukkig viel alles mee.

De volgende ochtend stonden we alweer vroeg op om onze laatste spullen in te pakken en ook de auto kon nog wel even een wasbeurt gebruiken. Nadat dit alles gedaan was reden we naar het winkelcentrum van Cairns om de foto’s van onze onderwatercamera te laten ontwikkelen. Na een uurtje te hebben rondgelopen konden we ze weer ophalen en lachen om het resultaat. Vervolgens waren we snel weer de auto in gegaan, richting ons hotel om de bagage te dumpen en daarna het busje weer in te leveren. We verbaasden ons erover dat in die vijf weken het campertje in zo een goede staat was gebleven en geen deuk had opgelopen. Via de winkels liepen we weer terug naar het hotel. Natuurlijk werd juist dat wij daar waren het zwembad gerenoveerd. Dan maar gewoon heerlijk relaxen in onze kamer, waar we ieder in ons eigen queensize bed op een echt matras konden liggen. ’s Avonds lekker even douchen, mooie jurken aan en heerlijk dineren in ons eigen privé restaurant. Een fijne manier om ons verblijf in Australië af te sluiten met een heerlijk glas wijn erbij.

Vandaag is het dan woensdag 30 april, de allerlaatste dag van onze reis. We hebben weer heerlijk uitgeslapen, ontbeten en zijn met de taxi naar het vliegveld gereden. De vlucht van Cairns naar Hongkong verliep perfect. Op dit moment wachten we op onze laatste vlucht van 12 uur, die ons weer naar jullie thuis zal brengen.

Zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben, hebben wij hier in Australië een geweldige tijd gehad. We hebben stranden, regenwouden, de outback, de steden en vooral de wegen gezien. Het landschap is onwijs mooi, kleurrijk en divers en ook het wildleven is hier totaal anders dan thuis. Hoogtepunten van onze reis waren: ons bezoek aan Wineglass Bay en Bruni Island op Tasmanië. Tijdens ons verblijf in de outback was het slapen in een swag onder de sterren, Kings Canyon en de ballonvaart in Alice Springs erg indrukwekkend. Ons bezoek aan Litchfield National Park was uniek vanwege het zwemmen bij de watervallen en onze duiktrip naar het eiland Lady Mustgrave was ook absoluut eentje om niet te vergeten. We hebben tijdens onze trip erg vriendelijke mensen ontmoet en hun mentaliteit spreekt ons erg aan. Als we weer thuis zijn gaan we iedereen die we op straat tegenkomen op Australische wijze begroeten. Ook zal het wildleven in de Beemster niet zo spectaculair zijn als hier, met kikkers in normaal formaat, niet hoeven oppassen voor krokodillen en zijn de insecten gelukkig een stuk kleiner. Ook kijken we er erg naar uit om niet meer naar buiten te hoeven om even naar de wc te gaan.

Op dit moment zijn we weer op weg naar huis. We wachten op onze vlucht die ons vanuit Hongkong naar Amsterdam zal brengen en vanaf dat moment komen we jullie weer in persoon lastigvallen. Mocht je ons willen zien, kom dan gezellig langs. Het fotoboek is ook al bijna klaar dus wees niet bang dat je alle duizenden foto’s te zien krijgt, thee en koffie wordt erbij geserveerd.

Ten slotte willen wij iedereen bedanken voor het lezen van onze reisverhalen en jullie leuke reacties daarop. Wij hebben jullie stiekem toch wel een beetje gemist!

Veel liefs en een dikke kus van Fleur en Lisette

• 30 April 2014 - 15:56

Laura:

Leest weer geweldig! Mooi dat jullie een leuje tijd hebben gehad! En nu weer veilig naar huis! Ben heel benieuwd naar get album! Tot snel

• 30 April 2014 - 16:48

Marte:

Wauw, zo te horen een reis om nooit te vergeten! Ik kom binnenkort zeker snel een keer langs, maar wens jullie eerst nog een hele goede reis! Liefss

• 30 April 2014 - 17:05

Sanne:

Een mooi avontuur om met veel plezier aan terug te denken!

• 30 April 2014 - 22:37

Anneke:

Als jullie straks nog werk zoeken kunnen jullie zeker reisleider worden of reisjournalist! Het was geweldig om jullie verhalen te lezen. Heel veel dank daarvoor. Maar we kijken nu toch echt naar jullie uit.

• 01 Mei 2014 - 21:24

Sven:

Leuk verhaaltje!!! Tot de borrel...