Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Fleur en Lisette - WaarBenJij.nu Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Fleur en Lisette - WaarBenJij.nu

Hongkong

Door: Fleur en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Lisette

05 Februari 2014 | Hong Kong, Hongkong

Hongkong

Na een vliegreis van elf en een half uur waren we dan eindelijk aangekomen op onze eerste bestemming, Hongkong. Hier hebben we één nachtje geslapen in het Star Guest hostel. Het was alleen wel vervelend dat we na onze lange vlucht niet gelijk in de kamer konden om onze jetlag te verwerken. We moesten nog drie uur wachten en daar werden we niet heel vrolijk van (licht uitgedrukt). Dus wij bedachten om even wat te gaan eten, maar omdat alles nog dicht was en we de alom bekende grote gouden M zagen, dachten we dat daar niet veel aan fout kan gaan qua ontbijt. Dit bleek helaas niet helemaal het geval, hmmm lekker zo’n hamcheeseburger op een nuchtere maag. Gadverdamme, zelfs Lisette vond het vies. Dan denk je: we halen een lekker gezond mango sapje bij een winkeltje om die vieze hamburger nasmaak weg te spoelen. Weer fout. De eerste slok dachten we dat het aan de heerlijke hamcheeseburger lag, dus nog een slokje. Dit was dus nog erger, er zaten een soort van geleiballetjes in. Het is niet te omschrijven hoe vies het was, of toch wel. Het voelt als je het doorslikt alsof je drie maanden oude melk met extra grote brokken drinkt, maar dan met mango extract. Hmm smullen. Na dit eetavontuur konden we gelukkig toch nog lopen en zijn we naar de boulevard gegaan, Tsim Sha Tsui Kowloon. Daar hebben we gelopen over de Walk of Fame, de beroemde handjes van Jackie Chan gezien, het beeld van Bruce Lee en heeel veel Aziatische mensen. We hebben niemand geschopt, maar het scheelde weinig. We waren zo gezellig op dat moment. Na drie uur te hebben rondgeslenterd, konden we eindelijk onze kamer in. En wat voor één. Bedenk hoe Ikea alles in een kamer krijgt, dit spant de kroon. Twee bedden, tafel en een badkamer in een ruimte van 2 bij 3 meter. Heel knap. De badkamer was multifunctioneel. De vouwdeur zat vast met magneten die niet pasten en tijdens het plassen kon je gelijk douchen, wie wil dat nou niet. O, en niet geluidsdicht, we leren elkaar op een heel andere manier kennen. Hihi. Maar het bed lag heerlijk nadat we waren neergeploft. Even een powernap van een paar uur.

Hierna waren we weer opgeladen en gingen we op zoek naar een leuk eettentje. Het werd pizza. We hebben de lichtshow op de skyline gemist, maar volgens inside informatie van Michiel stelde het toch niet zo veel voor, dus lagen we er ook niet wakker van. Waar we wel wakker van lagen om 4 uur ’s nachts, was onze jetlag. Gelukkig was het bij het thuisfront 21:00, dus hebben we nog gezellig kunnen appen. Uiteindelijk weer in slaap kunnen komen. Na een noedels ontbijt hadden we alles weer ingepakt en zijn we de stad weer ingegaan. Dit keer gingen we naar Hongkong Island met de Star Ferry. Daar zijn we met de Peak tram naar Peak Tower gegaan om van het uitzicht te genieten. Na in de rij te hebben gestaan, waar we het begin van konden zien vanwege de kleine mensjes, hadden we voor onze plekken gevochten in de tram. Het was gewoon een kleine mensen sandwich. Met ons ertussenin. Gelukkig was het uitzicht schitterend. Foto’s volgen nog.

We zijn op tijd terug gegaan om onze spullen op te pikken bij het hostel en vandaar naar het vliegveld te gaan. De verbinding tussen de stad en het vliegveld zijn uitermate goed. Binnen een uur ben je van het hostel op de luchthaven. De stad zelf doet eigenlijk niet erg Aziatisch aan. Of in ieder geval het deel van Hongkong dat wij gezien hebben niet. Daar zie je veel invloed van de Engelsen, de dubbeldekkers bijvoorbeeld. Ook spreken ze in Hongkong goed Engels, wat erg fijn is. Wat wel jammer is, is de smog. Waardoor het uitzicht op de skyline soms wazig is, maar de straten zijn wel onwijs schoon.

We zijn op dit moment op het vliegveld, waar we wachten om in het vliegtuig te stappen naar onze volgende bestemming: Sydney!

• 05 Februari 2014 - 13:18

Sanne:

Deel I gehad, verwachtingen van hostels bijgesteld en op naar deel II van de reis. Have fun!

• 05 Februari 2014 - 13:26

Laura:

Wat super! Ja de jetlag zal wel erg zijn! Hamcheeseburgers hebben wij niet eens! Veel plezier dames!

• 05 Februari 2014 - 13:32

Fleur En Lisette :

We weten waarom ze niet in Nederland worden verkocht....

• 05 Februari 2014 - 13:34

Yvonne:

Hahaha als zelfs Liset die hamburger niet lekker vond, dan moet het wel heel vies zijn geweest ;)
    Succes nog even met wachten op het vliegveld en alvast een goede reis meiden! Xx

• 06 Februari 2014 - 10:27

Arie-Jan:

Hoi Meiden,
    Geweldige entree, wie wil het niet meemaken. Hebben jullie wel het recept van die 3 maanden oude melk met brokken, klinkt namelijk geweldig, jammer alleen van die Mango smaak daar moet je nou net van houden. Veel plezier !!!

• 09 Februari 2014 - 10:52

Fleur En Lisette :

Het was een geheim recept, we hebben hem met geen mogelijk kunnen krijgen.

Bedankt voor de reacties, erg leuk om te lezen. We horen graag van jullie!

Liefs