Eerste dagen Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur en Lisette - WaarBenJij.nu Eerste dagen Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fleur en Lisette - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Australië

Door: Fleur en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Lisette

09 Februari 2014 | Australië, Sydney

Na een dubbele security check, waar we door lief lachen fluitend doorheen kwamen, zaten we weer in het vliegtuig, maar deze keer richting Sydney. We hebben heerlijk kunnen slapen tijdens de nachtvlucht. Op het vliegveld konden we zo langs de douane lopen en werden we opgehaald door Australian Backpackers. Na een stukje rijden kwamen we aan in Manly, daar was ons hostel voor de eerste twee nachten: Bunkhouse Manly. We waren van plan om nog twee extra nachten te blijven, maar vanwege de Australian Open Surf was het hostel vol geboekt dat weekend. Dus, na enig overleg, was afgesproken dat we dan de auto twee dagen eerder op zouden halen.

De kamer waar we in Manly sliepen deelden we met twee dudes, die al lagen te slapen dat toen wij weer ’s avonds om half elf thuiskwamen. Ja, wat doe je dan… dat wordt dus improviseren. Dus wij met zijn tweetjes de badkamer in, met een deur die op een bepaalde manier schuin gezet moet worden, zodat hij niet open schuift terwijl je staat te douchen. Oftewel, zonder geluid proberen te lachen en heel zachtjes plassen.

Vrijdag 7 februari hebben we ontbeten aan het strand en zijn we vervolgens naar de ferry gelopen. Vanaf de ferry heb je prachtig uitzicht op de skyline van Sydney. Eenmaal aan de overkant aangekomen zijn we naar het iconische Opera House gegaan en hebben hierna door de hiernaast gelegen Botanic Gardens gelopen. Erg mooi en rustig om door heen te wandelen. Natuurlijk moesten we ook de Harbour Bridge niet vergeten, dus daar zijn we ook overheen gelopen. Nog even door de Rocks gelopen, leuke gebouwen in oude stijl. Tenslotte hebben we weer de ferry gepakt naar Manly.

De dag erna konden we de auto ophalen, maar eerst zijn we er nog vroeg uitgegaan om nog wat van de surfwedstrijd te zien. De golven waren nog niet heel spectaculair, maar toch leuk om te kijken wat die gasten allemaal kunnen op zo’n plank. Vervolgens hebben we de backpacks gepakt en de ferry en dan zouden we de trein nemen. Natuurlijk moesten ze die dag aan het spoor werken. Dus hebben we een taxi genomen naar het verhuurbedrijf. Daar stond ons race monster al ons te wachten. Na het nodige papierwerk en de instructies waren we klaar om te vertrekken. Omdat navigeren niet ons sterkste punt is, hebben we er lekker een TomTom bij genomen. Nu volgen we braaf de instructies op van onze stoere Australische Ken.

Gelukkig ging het links rijden gelijk goed en anders zien ze wel aan onze auto dat we toeristen zijn. Op zoek naar een supermarkt en een kampeerplaats. Kampeerplek konden we opzoeken in het campingboek. Na eindeloos bladeren kwam Lisette maar niet achter de logica van het boek. Fleur wierp er een blik in en begreep het meteen, erg frustrerend, het bleek dus wel een handig boek te zijn!

Na wat zoeken zijn we naar een camping gereden in Kiama, deze lag in een national park met veel drempels. Gelukkig lag alles nog op zijn plek na drempel nummer 20. Na een lange dag reizen hadden we ons geïnstalleerd en zijn we nog even naar het strand gelopen voordat we gingen koken. De eerste nacht in het busje hadden we heerlijk geslapen.

Nadat we alles weer ingepakt hadden zijn we naar een uitkijkpunt gereden. Daar even heerlijk gezeten. Lisette zat op het bankje het dagboek bij te houden en te genieten van het uitzicht, toen zij opeens een woeste kreet van triomf hoorde van Fleur, de wifi was gefixt!! Dus gelijk Iris even gefeliciteerd via de App, want we kunnen weer appen! Vervolgens weer op pad gegaan en onze eerste kangaroe gezien, deze sprong niet meer. Daarna doorgereden naar Milton en een prachtige camping gevonden. Eentje met stroom en een zwembad, hier hebben we onze eerste duik genomen.

Nu gaan we weer verder met het plannen maken voor de aankomende dagen.

Liefs Lisette en Fleur

• 09 Februari 2014 - 12:44

Marte:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen, zo kunnen we gezellig meegenieten van jullie avontuur met de race monster! ;) Geniet ervan! Liefs Marte

• 09 Februari 2014 - 20:23

Sanne:

Klinkt goed allemaal, geniet ervan!

• 09 Februari 2014 - 22:34

Laura:

Genieten dus! Die camper is wel geniaal!

• 10 Februari 2014 - 18:48

Dini:

Wat leuk om jullie belevenissen te volgen.
    Ik moest wel even lachen bij de het lezen van de worsteling van Lisette en het handige boek.
    Geniet er van.
    Liefs