Tweede week - Reisverslag uit Leongatha, Australië van Fleur en Lisette - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Leongatha, Australië van Fleur en Lisette - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Fleur en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Lisette

16 Februari 2014 | Australië, Leongatha

Hi allemaal,

Hier is weer even een update van de laatste week, zodat onze trouwe lezers weer op de hoogte zijn van onze avonturen.

Naar aanleiding van een aantal tips hadden we besloten om nog een nachtje te blijven op de camping in Milton, zodat we even een klein stukje terug konden naar Jervis Bay. Deze plek wordt door de Lonely Planet beschreven als het gebied met de witste stranden en helderste wateren ter wereld. Oftewel, het was er erg mooi. Daar hebben wij een avontuurlijke strandwandeling gemaakt, wat een aantal mooie plaatjes heeft opgeleverd. We zouden hier ook dolfijnen kunnen zien, maar wel hadden helaas geen geluk. Nadat we terug kwamen van deze wandeling, kwamen we op het parkeerterrein onze eerste kangaroe tegen (en daar maak je dan eerst zo’n lange wandeling voor). Op dit parkeerterrein heeft Lisette voor het eerst gereden met Fleur naast haar als coach. Na wat rondjes te hebben rondgescheurd, durfde Lisette het aan om de weg op te gaan. Een groot voordeel van die nationale parken is dat ze lekker rustig zijn, dus het rijden ging erg goed. Toen wij weer op weg waren naar de camping, reden we over een weg waar we erg rustig moesten rijden. De reden hiervoor was een bosbrand. De brandweer had het vuur onder controle, maar je zag nog wel de vlammen en het rookte aardig. We hadden dit nog maar even niet aan het thuisfront laten weten, anders zouden zij zich vast zorgen maken, wat ze toch al doen.

Ons racemonster werd de volgende dag weer ingepakt en dit keer reden we naar Pebbly Beach, wat in het grote natuurpark, Murramarang National Park, ligt. Dit was de eerste keer dat wij zonder douche ging kamperen. Dat was de volgende dag te ruiken, dus raampjes open tijdens het rijden. Onze auto stond vlakbij de zee en tijdens onze eerste wandeling zagen we meteen een hele groep kangaroes. Deze waren totaal niet schuw en lieten ons toe om heel dichtbij te komen. Vervolgens zijn wij naar het uiteinde van de baai gelopen, waarbij we goed moesten oppassen waar we liepen. Het uitzicht was het zeker waard. We zaten heerlijk even wat te eten en drinken, toen Lisette opeens opsprong. Vlak voor onze neus zwom een aantal dolfijnen langs. Snel de filmcamera en fototoestel gepakt. Met de snelheid van een gazelle rende Fleur over de rotsen achter de dolfijnen aan, met de camera in de aanslag. Foto’s en film zijn gemaakt, de kwaliteit is niet optimaal, maar we hebben ze gezien.

’s Nachts is Lisette keihard met haar zaklamp en op Fleur haar slippers naar de wc gesprint. Erg fijn zo’n kampeerplek zonder stroom en verlichting en met als extra hindernis overal kangaroepoep. ’s Morgens kwam de parkranger ons kampeergeld innen. Daarna waren wij nog even naar het strand gegaan, waar Fleur ging hardlopen maar niet vooruitkwam (erg zwaar zand ;)) en Lisette dit maar even oversloeg. Vervolgens alles weer ingepakt en naar Bemboka gereden. Hier konden we voor 10 dollar kamperen met een douche die we wel verdiend hadden. Het stikte er van de vliegen, gelukkig zat Lisette toch al onder de muggenbulten dus dat kon er nog wel bij. Ook fijn voor Fleur, die wordt normaal gesproken levend opgegeten door die rotbeesten. ’s Avonds hadden wij een wijntje gedronken met onze overburen, Bart en Ellen uit Ermelo.

De volgende morgen was Lisette weer onze coureur en ze had weer een mooi stukje gereden. Onze pitstop was in het stadje Eden, daar even koffie gedronken, boodschappen gedaan en zonnebrillen gekocht (uit die van Lisette was spontaan een glas gevallen en nee, ze was er niet op gaan zitten). Onderweg een sanitaire stop gemaakt, even snel plassen in een beerput. Geen aanrader. Daarna kwamen aan op onze bestemming, het Foreshore Holiday Park in Mallacoota, gelegen in het Croajingolong National Park (mooi woord voor galgje). Erg mooie camping en lieve buurvrouw, die onze was onder een afdak had opgehangen toen het begon te regenen.

Valentijnsdag! Die begon pas ’s avonds voor ons, omdat ze thuis nog sliepen. Om ons toch bezig te houden hebben wij de boot naar Tasmanië geboekt! We gaan 19 tot 25 februari en we kijken er erg naar uit, omdat we allemaal mooie verhalen er over gehoord hebben. Nadat dit geregeld was, zijn we door gereden naar Lakes Entrances. Op de camping aangekomen, werden wij hemels ontvangen met liefelijke gezang vanuit de kapel, die naast onze staplaats was gelegen. We voelden ons gezegend. We zijn lekker naar het strand gelopen, en ’s avonds even een overnachting in Sydney geboekt, erg fijn zo’n creditcard.

Zaterdag zagen wij eindelijk weer zon na een aantal bewolkte, maar niet koude dagen. Op naar het strand dus. Daar even een fotoshoot gehouden. Hierna de spullen ingepakt en weer onderweg naar Sale. In Sale hebben we onze eerste echte regenbui gehad en het was nog wel zulk mooi weer overdag.

Vandaag, zondag 16 februari, vertrokken we om 9:00 uur al richting Leongatha. Op zondag is alles hier dicht, dus weer nieuwe plannen gemaakt en jullie weer op de hoogte gebracht. We gaan nu ook even foto’s uitzoeken en die zo snel mogelijk ook op onze site plaatsten.

Veel liefs!

• 16 Februari 2014 - 08:49

Arie-Jan Beets:

Weer leuke verhalen meiden, goed te lezen dat jullie het prima naar jullie zin hebben. Kan niet afwachten de foto's te zien, groetjes Arie-Jan en Ineke.

• 16 Februari 2014 - 08:50

Anneloes:

Zo te lezen hebben jullie het geweldig!
    Wat is het toch leuk om te reizen met een campertje.
    Geniet in Tasmanië! Dat is prachtig!
    En Fleur: schiet je al mooie plaatjes met je camera? :)

Geniet van jullie reis!

Liefs,
    Anneloes

• 16 Februari 2014 - 09:31

Anneke:

Hoi wereldreizigers,
    Volgens mij gaat alles geweldig met jullie.
    Lekker blijven genieten en zeker het thuisfront niet alles vertellen!
    Dikke kus voor allebei, Anneke

• 16 Februari 2014 - 10:05

Yvonne :

Klinkt weer heel gaaf allemaal meiden!
    Blijf er lekker van genieten! En Liset, ik ben trots op je rij-kunsten! ;)
    Liefs!

• 16 Februari 2014 - 11:12

Sanne:

Klinkt goed dames!

• 17 Februari 2014 - 08:22

Annemarie:

Hoi meiden, wat een avontuur en Lisette je bent echt een held, nou kun je thuis gewoon in de auto stappen en mij ophalen voor de film. Wat ik me nog even afvraag: hebben jullie de Tasmaanse Duivels gezien????? Dikke kus en veel plezier hoor